F.A.Q.

Waarom een F.A.Q. ?
Er bestaan vragen, die vaker gesteld worden en hoewel ik die graag voor je beantwoord is het zowel voor jou als voor mij prettig om ze op ieder moment automatisch te kunnen beantwoorden.
Wil je toch liever direct contact of staat je vraag er niet tussen dan zie ik je mailtje of belletje graag tegemoet!

Wanneer komt mijn (brievenbus)pakketje aan?
We hebben er een hele pagina aan besteed maar in principe komt het neer op 'voor 15.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.' Wil je weten wat dat in praktijk betekent kijk dan op de leveringspagina: Leveringsvoorwaarden Tweedehandsfilms.nl

Wat zijn de verzendkosten?
1 tot en met 3 films zijn €3,95. 4 films of meer is€6,95.  Bestel je voor meer dan €35? Dan betalen wij de verzendkosten en is het voor jou gratis.
Dat geldt niet als je kiest voor voor bestelling op afspraak of wanneer je het naar een postnlpunt laat versturen.
Alles hierover kun je ook in detail vinden op de leveringspagina: Leveringsvoorwaarden Tweedehandsfilms.nl

Kopen jullie ook films in?

Jazeker!
Alle spelregels kun je vinden op de inkooppagina: Inkoop/Inruil Tweedehandsfilms

 

Ik heb een film gekocht maar ik heb me bedacht. Mag ik hem terugsturen?
IEts retour krijgen is niet het leukste wat er is maar een ontevreden klant vinden we nog veel minder leuk dus nemen wij je retour met alle liefde terug. Er zijn wel een paar spelregels:
- Je moet hem binnen 2 weken retourmelden
- Na uiterlijk 2 weken na de retourmelding moeten we het terugontvangen hebben
- De film moet natuurlijk nog wel in dezelfde conditie zijn als toen je hem bestelde en de films moeten nog wel gesealed zijn of de verzegelingssticker moet aanwezig zijn.
- We hebben alles op een rijtje gezet op onze ruilen en retouneren pagina: Herroeping en retouren

Zijn jullie wel een echte winkel?
Ik mag hopen van wel! Sinds oktober 2011 staan we in de KvK (met Brini Solutions als bedrijfsnaam en Lamar Games en Tweedehandsfilms.nl als handelsnamen)
Alle gegevens kun je op de hoofdpagina van de site en in de algemene voorwaarden (Algemene Voorwaarden Tweedehandsfilms.nl) vinden maar hieronder heb ik ze nog even op een rijtje gezet:

Info@tweedehandsfilms.nl
Bel Ons: 0614237642
Wigstraat 19A
8223 EE 
Lelystad
Afhalen op afspraak:
Ma-Za 10.00-16.00
KvK-nummer: 55144578
BTW-nr: NL132874179B01

 

Help ik heb een vraag, hoe kan ik jullie bereiken?
Mailen kun je me 24 uur per dag en bellen tussen 10.00 en 16.00 van maandag tot en met zaterdag. (de contactgegevens vind je hierboven en op de hoofdpagina). Op mailtjes krijg je bijna altijd binnen een werkdag antwoord en tijdens kantoortijden meestal binnen een uur. Kun je niet wachten? Bel me dan op 0614237642.

 

Wie is TweedehandsFilms?
Eigenlijk ben ik dat (Richard Wensing - jazeker, van Lamar Games :-) ). Het wordt steeds drukker dus misschien staan hier binnenkort meer namen! (Los van mijn vrouw en kinderen die me gelukkig soms al eventjes helpen als ik het echt niet aan kan)

 

Wat zijn jullie spelregels?
Voor de meeste regels hebben we aparte pagina's gemaakt (zoals hierboven genoemd: Inkoop, levering, contact, algemene voorwaarden enz enz). Maar als je iets niet kunt vinden mag je altijd even contact opnemen via de mail, whatsapp of via de telefoon. En als je in Lelystad woont mag je natuurlijk ook naar de winkel komen!

 

Waar zit jullie winkel?
Onze winkel ligt aan de Wigstraat 19 (A) op het Gildenhof in Lelystad (Naast het Rode Kruis en schuin tegenover Centrada)
Let erop, dat we in de eerste plaats een webwinkel zijn en je hier niet kunt shoppen. Daar is de webwinkel voor. Maar je mag natuurlijk wel gezellig je bestelling komen ophalen. 
Laat wel even wanneer /hoe laat je komt zodat je niet voor een dichte deur staat.
 

Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?
Ten eerste hoef je geen account bij ons aan te maken en worden je adresgegevens (die ik nodig heb om de film te verzenden) niet doorgestuurd aan derden.

​Een account aanmaken mag natuurlijk wel maar is nooit nodig. Als je een account aanmaakt dan is dat handig bij het afrekenen. Je hoeft dan niet alle informatie opnieuw in te vullen en je kunt je bestelgeschiedenis bekijken. Dus prettig en gemakkelijk als je graag vaste klant bij ons wordt maar niet echt nodig als je maar 1 keer iets van ons nodig hebt.

Verder houden we ons natuurlijk aan de wettelijke privacy policy (Zie onze aparte pagina hiervoor: Privacy Policy )
In April 2018 hebben we de privacy policy ook aangepast om aan de AVG wetgeving te voldoen.
Hiertoe hebben we een assessment laten doen door een extern juridisch bureau. Met dit certifcaat als resultaat: 
AVG Certificaat
Maar ook hier geldt: Heb je een vraag: laat het me weten!

Ik heb een klacht!
Hoewel ik altijd mijn uiterste best voor iedereen doet ben ik (nog steeds) een mens en is het theoretisch mogelijk dat ook ik een fout maak ;-)
Bel me dan gewoon even op of stuur me een mailtje en dan los ik je klacht graag op.

Het is nog niet eerder gebeurd en ik ga er ook vanuit dat ik het kan voorkomen maar in het zeldzame geval dat wij er niet samen uitkomen dan heb je wettelijk recht om je klacht aan te melden bij de Europese commissie. En je raadt het al:

Daar is een aparte pagina voor met meer informatie: Klachtenafhandeling

 

Heb ik garantie?
Op alle artikelen zit standaard 2 maanden garantie. En als je per ongeluk na een maand of 4 een kras op je film hebt gemaakt (en het is geen bluray disc) dan mag je langskomen en polijst ik hem voor je!

 

Help, er zit een kras op mijn film!
Heb je krassen op je spel en wil je er vanaf dan kan ik je films polijsten. Dat is niet gratis (behalve als je hem bij mij gekocht hebt) maar afhankelijk van de diepte van de kras kost je dat €3 tot €5 op basis van no cure no pay. Dus als hij het na het polijsten nog steeds niet doet dan hoef je niets te betalen!

Ik controleer alle films zelf dus normaal gesproken worden alle spellen krasvrij verzonden (tenzij in de koopjeshoek er speficiek gemeld staat dat er krassen op zitten). In het zeldzame geval, dat je toch een krasje op je film van Tweedehandsfilms hebt dan haal ik die er gratis voor je af.

Help, het doosje is kapot aangekomen!
Heel af en toe komt het voor, dat een doosje (of doosjes) niet helemaal in goede staat aankomen. We versturen de films altijd netjes ingepakt in luchtkussen enveloppen of goed verpakte pakketjes maar heel soms gaat er toch wel eens eentje stuk. Als je ons dan een berichtje stuurt dan sturen we er graag nog eentje naar je toe. (En doe je gelijk nog een bestelling dan krijg je nog een leuk extratje ook!)

Mag ik ook mijn bestelling komen ophalen?
Ja hoor. Dat is geen enkel probleem. Laat het wel even van te voren weten zodat je niet voor een dichte deur staat of in een volle winkel waardoor ik minder of geen tijd voor je heb. Van maandag tot en met zaterdag kun je tussen 10.00 en 15.00 bijna altijd terecht.

Hoe kan ik betalen?
Op dit moment kun je op de volgende manieren betalen:

  • Contant (als je je bestelling komt ophalen)

  • iDeal

  • credit card

  • Sofort (nieuw - met name voor onze Belgische klanten)

  • Paypal

  • Eenmalige machtiging (let op: hierbij moet je ook je geboortedatum invullen tijdens het betaalproces)

  • Achteraf betalen via Klarna (in aanvraag - binnen enkele weken actie! Wil je persé nu al achteraf betalen neem dan even contact op dan verzinnen we een slimme oplossing)
    Kies je voor deze optie dan ontvangt je eerst je product(en) en betaalt binnen veertien dagen na ontvangst. Dit is gratis voor jou als klant en je hoeft hier dus niets extra's voor te betalen. Je dient wel (net als bij éénmalige machtiging) ter controle je geboortedatum invullen bij het betaalproces. Dit heeft klarna nodig ter controle om je te kunnen accepteren als klant. Met Klarna kun je tot maximaal €250 een bestelling afrekenen en op dit moment kunnen we dit alleeen nog voor onze Nederlandse klanten aanbieden. We hopen dit in de toekomst uit te breiden. Zodra dat zo is zal dit hier ook staan 

Er komen regelmatig nieuwe betaalmethodes bij. Alleen onder Rembours waarschijnlijk niet. Die kosten zijn zo hoog dat ze vaak duurder dan de bestelling zijn.

Ok ik wil achteraf betalen met Klarna, hoe gaat dit dan het?
Je doet een bestelling zoals je gewend bent maar bij het de betaalkeuze kiesje voor 'achteraf betalen'
Wij krijgen via klarna een bevestiging dat, de bestaling is goedgekeurd en behandelen de bestelling net als iedere andere bestelling. Zodra je de bestelling binnen hebt, heb je nog 14 dagen de tijd om te betalen. Via Klarna krijg je daar duidelijk instructies voor hoe je dit kan en mag doen. Maar voor vragen mag je ons natuurlijk altijd bellen of mailen.

Hey, Klarna heeft mij een factuur gestuurd van Brini Solutions en niet van Tweedehandsfilms. Wat is er aan de hand?
Tweedehandsfilms is mijn handelsnaam en website. Het bedrijf heet Brini Solutions.
Voor wie meer wil weten: Brini solutions is het bedrijf waaronder ik een aantal jaar freelance ICT werk heb gedaan. Om ingehuurd te kunnen worden heb je een kvk nummer en een bedrijfsnaam nodig. Brini is afgekort Britt en Nick (de namen van mijn kinderen). Solutions was omdat ik graag in oplossingen denk :-). Maar het is geen naam voor een filmwinkel. 

Zijn jullie films nieuw of tweedehands?
De meeste zijn tweedehands wat ook logisch is met de naam van de site. Maar soms hebben we ook nieuwe films op voorraad en kun je dit in de titel meestal al zien. Nieuw betekent ook echt nieuw en dus nog gesealed. (Nieuwe films zijn ook altijd gesealed.) Used of tweedehands betekent dat de films gebruikt zijn maar (zo goed als) krasvrij zijn en probleemloos afspelen. In verband met retoursturen worden tweedehands films ook vaak voorzien van zegelsticker of seal.

Ik wil een film op jullie site bestellen. Is hij nog op voorraad?
Ik verkoop alleen uit voorraad dus zolang je hem kunt bestellen is hij er nog. Koop jij net de laatste van een bepaalde titel dan wordt de film automatisch op uitverkocht en kan na jou niemand hem meer bestellen tot hij weer op voorraad komt. Dat voorkomt teleurstellingen en is ook meteen de reden waarom ik altijd vraag of je een bestelling in de webwinkel wilt doen, zelfs als je hem wilt komen ophalen. Als een film uitverkocht is dan wordt hij ook onzichtbaar gezet dus als je net een bestelling hebt gedaan en je kunt je spelletje niet meer vinden op de site terwijl hij er 5 minuten daarvoor nog wel stond dan heb jij net de laatste gekocht :-)

Zijn jullie films Nederlands ondertiteld?
Ja maar niet altijd. Mocht het van belang zijn bij een speciale titel, vraag het ons dan even van te voren. Films kun je namelijk alleen ongeopend terugsturen. Mocht je het liever zelf controleren dan kan dit door de artikelcode op internet op te zoeken. Ons artikelnummer komt namelijk overeen met de EAN code van het product en die is uniek... Bij verreweg de meeste films kun je het checken in het tweede tablad bij de artikelomschrijving. Daar hebben we apart vermeld staan of er wel of niet ondertiteling is maar in principe zijn alle films NL ondertiteld (behalve de import films! Maar die staan in een apart menu)

Kan ik veilig bij TweedehandsFilms kopen?
Die vraag kan ik natuurlijk niet zelf beantwoorden. Daarom ben ik lid van Stichting Webwinkelkeur (Of hier als je onze verzamelde reviews wilt zien: Alle reviews verzameld). Die controleren of ik me netjes aan alle regels houd. Verder is de site volgens Google veilig (te zien aan het groene slotje in de URL linksboven) en is de verbinding altijd via SSL.

 

Ik vind jullie geweldig, waar kan ik dat vertellen?
Gelukkig! Dat hoop ik zo te houden. Je helpt me een heleboel door mij te reviewen op bijvoorbeeld: Facebook, Trustpilot of Stichting Webwinkelkeur.

 

Kan ik mijn VVV bonnen bij jullie inleveren?
Ja hoor. Dat is geen enkel probleem. Ook als je een bestelling in de webwinkel doet en je kiest voor 'betalen bij afhalen' dan mag je dat doen met VVV bonnen. Let er wel op dat je gepast betaalt of een gedeelte bijbetaalt. Want er kan geen wisselgeld op de bonnen worden gegeven als je meer waarde aan VVV bonnen hebt dan de bestelling.

 

Hebben jullie alleen films of verkopen jullie nog andere leuke dingen?
Bij Tweedehandsfilms verkopen we alleen films maar we hebben nog een heleboel andere leuke dingen maar daarvoor moet je naar de andere webwinkel gaan: Lamar Games

 

 

Heb je een kortingscode voor mij?
We hebben wel kortingscodes maar niet altijd. Kortingscodes gebruiken we voor:

  • Speciale acties (let op de nieuwsbrief en facebook!)

  • Als je films hebt ingeleverd voor korting dan krijg je een code met het totaal aan waarde die je voor de spelletjes hebt gekregen

We hebben dus niet standaard kortingscodes omdat ik probeer de prijzen scherp te houden zodat korting niet nodig zijn en niet kunnen.

 

Er staat een fout op je site!
Laat het me weten en ik pas het meteen aan!


GSPR - Wat is het en wat doen we ermee:
 

Wat is de GSPR en waarom is het belangrijk?
De General Safety Product Regulation (GSPR) is een Europese wetgeving die ervoor zorgt dat producten veilig zijn voor gebruik. Dit betekent dat producten moeten voldoen aan specifieke veiligheidseisen en dat de fabrikant duidelijk herkenbaar moet zijn.

Waar kan ik informatie vinden over de fabrikant van mijn product?
In de algemene voorwaarden hebben we hier melding van gemaakt maar omdat we tweedehands films verkopen die van particulieren zijn gekocht (ook nieuwe films komen niet direct van een leverancier maar van consumenten) zijn wij zelf verantwoordelijk en kun je contact met ons opnemen bij vragen / issues.

Wat doet tweedehandsfilms als er een probleem is met een product?
Als een product defect is of niet veilig lijkt, neem dan contact op met onze klantenservice via info@lamargames.nl of bel +31 6 14237642. Wij zorgen voor een oplossing, zoals vervanging, reparatie of terugbetaling.

Geldt dit dan dus ook voor tweedehands producten?
Ja, wij controleren de veiligheid van tweedehands producten en nemen verantwoordelijkheid als de oorspronkelijke fabrikant niet meer traceerbaar is.

 

© 2019 - 2024 Tweedehandsfilms | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel